Monday 6 July 2009

Ден без интернет

Вчера беше ден без интернет. Не съм включвала компютъра си, дори за 5 минути.:) Имах цял ден за себе си - без разните пощи, Skype, Svejo и всякакви други сайтове. Това беше глътка въздух. Усетих неделята с цялата й свежест и красота.
Първо бяхме на пикник, после чоплехме семки - не бях го правила от гимназията насам, сигурно. Денят продължи с разходка до парка с книга в ръка. Четенето от книжно тяло много повече ми харесва, отколкото от електронните такива. Няма как да не Ви е направило впечатление особеният аромат на хартиените книги... Аз го обожавам! Вярно е, че при електронните книги не се налага да мъкваш наляво-надясно някакви тухли, особено ако си на път, но емоцията е съвсем друга.
Вчера, на пръв поглед беше най-обикновен ден, най-обикновена неделя, но за мен беше най-хубавата от много време насам. Разбрах за себе си, че в последно време "се забивам" много повече пред компютъра и естествено това не ми се отразява чак толкова добре. Свежото не се крие само в Svejo.net, има го и сред природата, в криволичещите улици на града, в горещината на лятото и в усмивката на хлапето, ближещо фунийка сладолед.
Пощите, Skype'а, Facebook' а и всякакви други такива "екстри", могат по-често да се заменят с кафе с приятели и много хубави емоции.
Интернет колкото дава, толкова и взима - понякога, даже повече взима, отколкото дава. И затова съм решила да не се "забивам" пред "кутията", защото животът, който кипи навън е много по-хубав и може да ни даде безброй приятни мигове.
Забавлявайте се и усетете лятото с всяка фибра на тялото и душата си! Успех! :)

P.S. И определено не искам да бъда като този пич на картинката.


6 коментара:

Христо Блажев said...

Подкрепям напълно, браво на теб. Аз засега си правя часове с изключен компютър с хубава книга в ръка, но се надявам след края на сесията да успея да се отдам и на цели офлайн дни :)

Розичка said...

Непременно го направи, чувството е толкова хубаво. Иначе, съвсем се "компютъризира" човек и губи част от удоволствието от другите неща в живота.
Успех! :)

Златина said...

Браво на теб! Дано и аз мога по-често да се похваля със същото! :)

Aquawoman said...

Розичка, много добро решение :) Интернет е сладка магия, но ни ограбва бавно и невидимо, постепенно ни зомбира..
Аз му посвещавам 2 часа сутрин, с кафето, но после непременно отделям време за книжка или ТВ.

Anonymous said...

Браво! Аз мога да се похваля с това, че не мога и един ден без да включа компютъра. Понякога ми писва и тогава просто гледам някой филм. Май отново пред компютъра! :)

bozho said...

Едно мааалко по-различно мнение:

http://www.webkeybg.info/the_cave/?p=463

:)

Иначе и аз предпочитам хартиените книги, макар че не ми пречи да чета и електронни.
А че срещите на живо с приятели и разходките сред природата не бива да се пропускат спор няма. Всичко е въпрос на баланс - нещо да не е за сметка на друго.

@Aquawoman - това за зомбирането си зависи от теб. Телевизията също спада към виртуалната реалност, но там всичко ти поднасят на готово, докато в нета ти градиш своята реалност ;) Телевизията е много по-силен зомбиращ фактор

@Розичка - "Иначе, съвсем се "компютъризира" човек и губи част от удоволствието от другите неща в живота."

При разумен баланс по-скоро добавя допълнителни източници на ... на какво ли не, Всичко си зависи от човека.